BENVIDA

Ola a tod@s!

Nesta nova aventura na rede, irei reflexando todos aqueles aspectos relacionados co mundo da educación Física .

" Disfrutamos movéndonos" é a primeira pedra dun proxecto onde as novas tecnoloxías estarán presentes nas sesións de Educación Física. Nel, reflexarei as nosas experiencias nas distintas unidades didácticas que traballaremos ao longo do curso, fotografías, vídeos,etc...

Un saúdo e benvidos a " Disfrutamos movéndonos".

domingo, 9 de octubre de 2011

ACTIVIDADE FÍSICA NA INFANCIA

                                                                                                                                     
Os beneficios da actividade física infantil son variados e imprescindibles para un bo desenvolvemento físico e psíquico, contribuíndo a fortalecer a personalidade do nen@ e valores importantes para a vida en sociedade. 

Chamamos actividade física a calquera movemento voluntario realizado polos músculos esqueléticos e que produce un gasto de enerxía adicional  que o noso organismo necesita para manter as funcións vitais. Por tanto, actividade física é andar, transportar un obxecto, xogar ao fútbol, bailar, colaborar en limpar a casa e calquera outra ocupación similar entre as que pode realizar diariamente un nen@. Cando a actividade física planifícase, organízase e repítese co obxectivo de manter ou mellorar a forma física denomínase exercicio físico. E se ademais este exercicio físico realízase dentro dunhas regras, de forma competitiva e conxugando a actividade co desenvolvemento doutras características da persoa, falamos de deporte.

A actividade física e o exercicio realizados de forma habitual teñen uns efectos beneficiosos para a saúde xa desde a infancia. Sabemos, por exemplo,  que canto máis exercicio realicemos e máis activa sexa a nosa vida máis posibilidades teremos de evitar a obesidade; ademais poderemos alcanzar un maior desenvolvemento da masa muscular e unha mellor saúde ósea, o que nos axudará a previr a osteoporose. Teremos menos enfermidades cardiovasculares na idade adulta e diminuiremos a posibilidade de padecer certos tumores. Tamén imos mellorar nos nosos fill@s a sensación de benestar, o seu estado de ánimo (condicionante da súa saúde mental) e é probable que na adolescencia consuman menos tóxicos. Todas estas afirmacións son a conclusión de numerosos estudos. Xunto a todos eses beneficios, a actividade física, o exercicio e o deporte serven para fomentar no nen@ certos valores, como unha relación social positiva, o espírito de superación e a compensación no esforzo; e nalgúns nen@s, especialmente naqueles con algún problema de saúde ou que padecen algunha enfermidade crónica, son un modo de mellorar a súa autoestima e a súa integración familiar e social.

Con todo, os datos das últimas enquisas nacionais mostran que preto do 80% da poboación non realiza a actividade física que se considera necesaria para manter a saúde. E dáse unha situación curiosa: os adultos cren que os nen@s fan cada vez máis exercicio, cando en realidade fan cada vez máis horas de vida sedentaria. É dicir, tamén neste caso a realidade e a opinión xeral non coinciden. Non pode ocultarse que o actual modelo social non favorece a actividade física: as actividades cotiás están mecanizadas, o noso traballo require menos esforzo e movemento, e o tempo libre de nen@s e adultos é máis inactivo. O que ocorre é que moi poucas persoas realizan moita actividade física. De feito, pode afirmarse que estamos na idade do sedentarismo e das súas consecuencias sobre o estado de saúde.

Por tanto, aos pais debemos de recomendarlles un plan de actividade física regular para o seu fill@. Por exemplo: até os 3 anos xogar no parque polo menos media hora diaria; a partir desta idade pasear todos os días de 20 a 45 minutos; despois do seis anos practicar algún deporte polo menos unha vez á semana. Isto debe combinarse cunha limitación da vida sedentaria, nos nen@s relacionada sobre todo co uso das pantallas (da TV, do ordenador e dos xogos electrónicos): Non máis dunha hora diaria, cando o merezan e sempre a cambio de algo. Ademais, os pais deben coñecer os contidos dos programas que consomen os seus fill@s e preocuparse por como poden influír no seu desenvolvemento. Teriamos que facerlles comprender a importancia de que compartan cos seus fill@s a diversión e favorezan nel a asociación de actividades saudables e bos recordos. Así se educan os bos hábitos de vida: establecendo rutinas diarias e axudando á súa interiorización mediante experiencias agradables.

Hai dúas ideas que se deberían transmitir aos pais: 1-. Os hábitos de vida ?bos ou malos- inícianse nos primeiros anos; desde logo antes de chegar á escola. Canto antes ocúpense e preocúpense dos hábitos de vida do seu fill@, máis posibilidades terán de axudarlle a vivir con máis saúde. E, segundo. Unha recomendación básica; case o principio fundamental: se quere que os seus fill@s teñan uns bos hábitos de vida, empece por vostede. Que creza vendo aos seus pais realizando exercicio diario, comendo de forma sa, con bos hábitos de hixiene e consumindo de forma sensata. É dicir: pensar nos problemas antes de que se presenten é dar exemplo

No hay comentarios:

Publicar un comentario